Alkalmi, szezonális és egyéb munkák az ország minden pontjáról.
A JóDolgos.hu alkalmi- és szezonális
munkákat közvetítő portál, amelynek célja, hogy az egyszerűsített
foglalkoztatás keretein belül foglalkoztatni kívánó munkáltatók hirdetései a
dolgozni vágyó munkavállalók felé elérjenek, valamint leegyszerűsítse az egymás
közötti kapcsolatfelvételt illetve a kiválasztási folyamatot, majd a
munkavégzés során felmerülő adminisztrációban is támogatást nyújtson.
A JóDolgos.hu-n két különböző típusú regisztráció
létezik, munkavállalóként és munkáltatóként is regisztrálhat a felhasználó.
Munkavállaló:
A munkavállalók szabadon,
regisztráció nélkül böngészhetnek a weboldalon, láthatják az aktív munka
ajánlatokat, szűrőket használhatnak és megtekinthetik az alkalmi- vagy szezonális
munka részleteit.
Az érdeklődők a megtalált, számukra
alkalmas ajánlatra azonban csak regisztráció után tudnak jelentkezni. A
regisztráció az alábbi menüpontban lehet megtenni: Regisztráció
A regisztráció egy úgynevezett egyszerű
regisztrációs űrlap, mely biztosítja a későbbiekben a weboldalon történő
kapcsolattartást és bejelentkezést. Regisztrációkor az adatvédelmi nyilatkozat
elfogadását is elismeri a felhasználó.
A felhasználónak rögtön a fiók létrehozása
után lehetősége van profilkép feltöltésére. Adott munkára való jelentkezés
leadásához bővített profil adatokra van szükség, a munkavállaló és a munkáltató
közötti kapcsolattartás biztosítása érdekében valamint azért, hogy a szakmai
elbírálás lehetősége adott legyen. A profil adatokat jelentkezéstől
függetlenül, tetszőlegesen is ki lehet bővíteni a Profilom oldalon, „Adataim módosítása” menüpontban. A
csillaggal jelölt mezők kitöltése szükséges a jelentkezés leadásához, a
fennmaradó mezők kitöltése kiválasztás után, tényleges munkakezdés előtt
elegendő.
Ugyanezen menüpontban lehetőség van a
felhasználó e-mail címének megváltoztatására, illetve új jelszó beállítására.
A jelentkezés után a munkáltató értesítést
kap annak tényéről, és az elbírálás után a weboldalon keresztül el tudja
fogadni a munkavállaló jelentkezését. A munkáltatói elfogadás után a rendszer a
munkavállalótól is egy megerősítést kér, hogy a munkavégzés helyén és
időpontjában megjelenik. A jelentkezés befejezésére a munkaszerződéshez szükséges
adatok megadása után van lehetőség, amelyek feltétlenül szükségesek az
előzetes, NAV-hoz történő lejelentéshez is.
A fenti jelentkezési folyamatról és annak
minden lépéséről a rendszer e-mail üzenetben értesíti a munkavállalót és a
munkáltatót is. A munkavállaló a saját profil oldalán nyomon követheti a
jelentkezéseit, azok státuszát és aktuális állapotát, továbbá a munkáltató
által közzétett dokumentumokat is megtekintheti kiválasztás után. Lehetősége
van a munka részleteit újra megnézni, és elérhetőségeket is talál a
munkáltatóhoz.
Munkáltató:
A munkáltatói hozzáférés regisztrációhoz kötött. A
munkáltatók a Regiszrációs oldal kitöltése után tudnak bejelentkezni a
weboldalra.
A munkáltató lehet gazdasági szervezet,
egyéni vállalkozó vagy akár magánszemély is. A regisztráció során elfogadja az
adatkezelési szabályzatot és az ÁSZF-et.
A bejelentkezett felhasználóknak
lehetőségük van előfizetés fejében hirdetéseket feladni. Az előfizetési Típusokat a saját profil oldalukon belül megtekinthetik az
Előfizetésem menüpontban, és szabadon eldönthetik, hogy mely típus megfelelő
számukra. Az előfizetésnek díja van, mely előzetesen átutalással vagy
bankkártyás fizetéssel teljesíthető. Előfizetésem menüpontban az aktív
előfizetés is látható érvényességi dátummal jelezve. Amennyiben egy munkáltató
rendelkezik érvényes előfizetéssel, akkor lehetősége van a már korábban
feltöltött hirdetést aktiválni vagy tetszőlegesen új hirdetést létrehozni. Bankkártyás
fizetésnél azonnal, átutalás esetén azonban csak a díj beérkezése után
aktiválódik az előfizetés, addig nincs lehetőség hirdetés feladására vagy
aktiválására.
Új hirdetés létrehozását a Hirdetéseim menüpontban, a Hirdetés létrehozásánál lehet megtenni,
ahol számos információ megadható a hirdetett munkáról.
A hirdetés mentése után még nem aktív a jelentkezésre
kínált munka, mivel a munkavégzés megkezdése előtt, a munkáltató által
fontosnak ítélt információk kerülhetnek fel dokumentumként a 30/90/180/360
napos előfizetők kérésére. Amennyiben ezt nem tartja szükségesnek a munkáltató,
vagy adott dokumentumok feltöltésre kerültek a Hirdetéseim menüpont Dokumentumok
ikonjára kattintva, úgy a Hirdetéseim menüpontban a jobb oldalon lévő
csúszkával tehető aktívvá egy hirdetés.
Az aktivált hirdetés a weboldalon azonnal
megjelenik és tetszőlegesen megtekinthető, kereshető, módosítható a munkáltató
által. Egy hirdetésre történő jelentkezésről a munkáltató értesítést kap az
általa megadott e-mail címre, ahol a jelentkező kapcsolattartási- illetve
kiválasztás szempontjából releváns adatait látja. Emellett a jelentkezők
bármikor megtekinthetőek a Hirdetéseim menüpontban.
A jelentkezések után a munkáltató
kiválasztja az általa elfogadott munkavállalókat munkavégzésre és a Hirdetéseim
menüponton belül a Jelentkezések menüpontjában van lehetőség elfogadni, hogy
mely munkavállalót kívánja foglalkoztatni, vagy elutasítani, akit nem kíván
alkalmazni. (lásd fent)
Miután a munkáltató elfogadta a
jelentkezést, a munkavállalónak is meg kell erősítenie a szándékát, biztosítani
a munkáltatót a „Megjelenek” gombbal, hogy megjelenik a munkavégzés helyén és
idején, megpecsételve ezt „bizalmas” adatainak megadásával, amelyek szükségesek
az egyszerűsített foglalkoztatáshoz. A rendszer a munkáltatók segítségére
előfizetési típustól függően generálható dokumentumokat biztosít (jelenléti ív,
egyszerűsített munkaszerződés, foglalkoztatási igazolás). Ezen dokumentumokat a
munkáltató opcionálisan felhasználhatja, amennyiben ezt hirdetésfeladáskor
kérte. Előfizetés hiányában erre nincs lehetősége, de ennek megléte után
bármikor visszaléphet a munkáltató a Hirdetéseim menüpontba, ahol a hirdetés
módosítása során jelezheti erre való igényét. A kölcsönös megállapodás után a Jelentkezések
menüpontban van lehetőség a fent említett dokumentumok letöltésére.